SE serisi gergi kolları zincir ve
kayış sistemlerinde sıkça kullanılan standart
parçalardır. Yüksek elastikiyete sahip doğal kauçuk esaslı
elastomerik malzemeden –40°C ve +80°C sıcaklık aralığında
çalışmaya uygun olarak imal edilmiştir.
SE-G tipi çinko kaplamalı
çelikten imal edilmiştir ve korozyona daha dayanıklıdır.
Bu sayede açık alanlarda rahatlıkla kullanılabilir.
Kauçuk bileşiminde yağa dayanıklı
sentetik katkı malzemesi bulunmakta olup, dişli kutuları ve krank
milleri gibi yoğun yağ ihtiva eden ortamlar için daha uygun bir seçimdir.
SE-W tipi gergi elemanı kauçuk bileşiminde
ısıya dayanıklı elastomerik katkı malzemesi
içerir. Standart tipten farklı olarak, +80°C , +120°C
sıcaklık aralığında (dizel motor kayışlarında,
kurutucularda, sıcak ortamlardaki kayış
raspalarında) kullanılmak üzere geliştirilmiştir.
Elastomerik bileşenlerin özelliklerinden dolayı,
gerdirme kuvveti SE ve SE-G tiplerine göre %40 daha düşüktür.
SE-F tipi gergi kolları SE tiplerinin monte edilemediği
yerlerde önden bağlantı yapılmasına olanak sağlamak üzere
tasarlanmıştır. Kauçuk kalitesi, gergi basıncı,
malzeme ve yüzey koruması SE tipi ile aynıdır.
Sabitleme civatası ve yuvası çinko kaplamadır.
SE-I tipi gergi kolları paslanmaz çelikten dört tip olarak imal
edilir. SEI 15, 18, 27 tiplerinin yuvası döküm, SEI 40 (SE 38 eşdeğeri)
tipinin yuvası kaynaklıdır. Paslanmaz çelik kaliteleri DIN 1.4301 ve
AISI 304 normlarına uygundur. Bu gergi kolu modelleri özellikle gıda
endüstrisi ve kimyasal proses teknolojileri gibi sektörler için
tasarlanmıştır.
KSE tipi, SE tipi gergi kollarının çelik bir makara mili eklenerek modifiye
edilmiş modelidir. Tekli, ikili, üçlü gri döküm rulmanlı makara tipleri mevcuttur.
SPZ, SPA ve SPB tipi V-kayışlar için uygundur.
R tipi gergi silindirleri yüksek kalite
endüstriyel plastikten imal edilir ve
iki adet kendinden yağlamalı 2 Z tipi
bilyalı rulman ihtiva eder.
DK-A tipi modüllerin iç ve dış metal parçaları hafif alaşımdan imal edilmiştir.
Dört veya daha fazla deliğe sahip olan DK-A tipleri mukavim
bağlantı olanağı sağladığından sıfır ekseninden geçecek şekilde
salınım yapabilmektedir.
DW-C tipi modüller flanşlı profilden ve hafif alaşım tek delikli iç parçadan
imal edilmiştir. Her iki tarafından da bağlantı yapılabilmektedir.
Bu tiplerin bağlantı stabilitesinde sürtünme kuvveti önemli bir yere sahiptir.
MB 27 tipi motor sehpası kayışla güç aktarımı yapılan sistemlerde
0.75-4.0 kW aralığındaki motorlar için tasarlanmıştır. MB27 motor plakası hariç
tümüyle monte edilmiş olarak teslim edilir. Az yer kaplaması dolayısıyla büyük
bir dizayn değişikliği gerektirmeden gereken her yere kolayca monte
edilebilir. Bu sebeple eski raylı sistem için mevcut en ideal
alternatiftir. Sol ve sağdan ayarlanabilen öngerdirme mekanizması
geniş bir aralıkta ayar imkanı sağlayarak optimum çalışma açısında
sabitlemeye olanak verir.
|